önismereti blog az átlagosnál kicsit (vagy sokkal) érzékenyebbeknek

Blog a szuperérzékenységről

9 tipp, ha túl sok stressz van az életedben

Hogyan kezeld a túl sok stresszt?

2018. október 27. - Hargitai Anna
    • Aggódsz? Félsz?
    • Túlterheltnek érzed magad?
    • Kezded (még jobban) elveszíteni az önbizalmad?
    • Ingerlékeny vagy türelmetlen vagy?

    Napjainkban szinte elkerülhetetlen a (túl) sok stressz, szinte mindannyian találkozunk vele valamilyen formában. A különbség sokszor csak abban van, hogy ki, hogyan fogadja ezt. Valaki direkt élvezi, ha nyüzsög körülötte az élet, ha sok teendő van, lassabban lesz túlterhelt és van, aki (és a szuperérzékenyek többsége ebbe a kategóriába tartozik) sokkal érzékenyebben reagál a megterhelésre.woman-3435842_640.jpg

    Az se mindegy, hogy a stressz csak rövid ideig lép be az életünkbe vagy hosszabb távon kísér minket.

    Akár a munkahelyi gondok miatt érzel mindent "túl sok"-nak, akár családi vagy pénzügyi gondok aggasztanak, fontos, hogy le tudj nyugodni, hogy visszatalálj kicsit önmagadhoz, hogy higgadtabban tudj döntéseket hozni.

    Ehhez találsz most itt pár tippet:

    Alvás: Nagyon fontos az elegendő alvás. Az elegendő alatt természetesen mindenki mást ért, de például az "elegendő" egy jele lehet, ha óra nélkül ébredsz fel reggel. Szuperérzékenyként az elegendő alvás inkább napi 8-10 órát jelent. Tudom, kisgyermek/munka mellett ezt néha szinte lehetettlen megvalósítani, de törekedj a minél hosszabb, nyugodtabb alvásra. Ha kell, használj füldugót, hogy ne ébredj fel minden apró neszre. Próbálj mindig azonos időben lefeküdni.

    Meditáció: tanulj meg meditálni- és ha mégse sikerül az elegendő alvás, akkor legalább napközben, pl. ebédszünetben vagy amikor a gyerek alszik, kapcsolódj ki egy kicsit a meditáció segítségével. Sokszor tud ez is csodákat tenni.

    Egészséges étkezés: figyelj a tested egészségére is, csak így tudod jól érezni magad.

    Sportolj rendszeresen: A testmozgás nagyon fontos az egyensúly megtartásához (emellett az alakodra is jótékony hatással van és a várható élettartamot is növeli). Próbálj meg legalább 30 percet mozogni mindennap: ha ez csak egy gyorsított tempójú séta, már az is sokat segíthet. Nem baj az se, ha nem sikerül egyszerre, hanem mondjuk kétszer 15 percet sportolsz.

    Séta egyedül: ha csak ebédszünetben egy picit egyedül sétálsz, már azzal csodákat érhetsz el. Próbálj meg elfelejteni mindent, lélegezz nagyokat, koncentrálj a körülötted lévő fákra, madarakra.

    Hasi légzés: tanuld meg a hasi légzést és gyakorolj egy picit minden nap.

    Nyugi sziget: próbálj meg a lakásban egy kellemes szobát, sarkot berendezni magadnak, ahol elvonulhatsz, egyedül lehetsz. Rendezd be számodra kellemes színekkel, anyagokkal. Ha otthon nem megy, keress a közelben, a természetben egy nyugodt, szép helyet.

    Természet: Tölts sok időt a természetben, menj hétvégén a hegyekbe kirándulni, sétálj a közeli parkban.

    Koffein, alkohol: bár az egészséges étkezésbe ez is beletartozik, de azért emeljük ki külön; ha tudod kerüld a koffeint és az alkoholt és lehetőleg a dohányzást is!

    Beszélgess: Keress valakit, akiben megbízol és beszélj vele a gondjaidról! Nincs rosszabb annál, mintha a problémáidat magadba fojtod!

A bejegyzés trackback címe:

https://szupererzekenyseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4214324317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.